1. Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „lhůta k uplatnění“) uplatňována práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
- „Prodávajícím“ se rozumí internetový obchod CCsmart.cz, společnosti Petr Misík, Patočkova 1657/79, Praha 6, 16900, IČ: 04633971, DIČ: CZ7905192526, zapsané v živnostenském rejstříku v hlavním městě Praha.
- „Kupující“ je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
- Požádá-li o to kupující, prodávající písemně potvrdí (dále jen „potvrzení“), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění. Prodávající v potvrzení uvede i firmu, sídlo a identifikační údaj. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahující firmu, sídlo a identifikační údaj (dále jen „doklad“).
- „Reklamací“ se rozumí oznámení zjištění vady, bez zbytečného odkladu, kterou zjistí kupující, písemně na adresu Petr Misík, Patočkova 1657/79, Praha 6, 16900, e-mailem na adresu reklamace@ccsmart.cz nebo telefonicky na číslo +420 602 259 186 nebo jinou formou, která obsahuje identifikaci kupujícího, zboží a popis vady.
2. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců.
- Lhůta k uplatnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
- Do délky lhůty k uplatnění se nepočítá doba od přijetí oprávněné reklamace až do doby, kdy je kupující povinen zboží si po vyřízení reklamace převzít.
- Zákonem stanovéná lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů od převzetí reklamovaného zboží.
3. Nároky z odpovědnosti za vady
- Kupujícímu v případě oprávněného uplatnění práv z vadného plnění náleží nároky vyplývající z Občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.
- Kupující má zejména právo:
- i na dodání nové věci bez vad, nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161 Občanského zákoníku, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.
- na výměnu součásti, pokud se vada týká pouze součástí věci.
- na dodání nové věci, nebo výměnu součásti i případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
- na přiměřenou slevu, neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci.
- na přiměřenou slevu i v případě, že prodávající kupujícímu nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jako i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné potíže.
- Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
4. Rozsah odpovědnosti za vadu
- Odpovědnost za vady se vztahuje na vady zboží, které se vyskytnou ve lhůtě k uplatnění.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží:
- pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu.
- pokud si kupující vadu sám způsobil.
- pokud nebylo právo z vady uplatněno ve lhůtě k uplatnění.
- při neodborné instalaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích.
- při jakýchkoliv změnách v původních údajích v potvrzení provedených kupujícím.
- při porušení ochranných nálepek či pečetí, pokud nimi výrobce výrobek opatřil.
- při obsluze, užívání a zacházení se zbožím v rozporu s návodem, který přiložil výrobce.
- při poškození zboží živelnou událostí.
5. Způsob uplatnění reklamace
Z důvodu urychlení vyřízení reklamace doporučujeme vyplnit reklamační protokol (viz. níže).
V případě vad výrobků zakoupených u prodávajícího, které se vyskytnou v záruční době, má kupující právo výrobek reklamovat buď:
- poštou: na adrese:Petr Misík, Patočkova 1657/79, Praha 6, 16900
- Reklamace internetového obchodu CCsmart.cz vyřizujeme na telefonu +420 602 259 186, nebo e-mailové adrese reklamace@ccsmart.cz
- Reklamované zboží je nutné doručit na adresu Petr Misík, Patočkova 1657/79, Praha 6, 16900. Po obdržení reklamace informuje prodávající kupujícího o následném postupu v závislosti na druhu zboží.
- Kupující je povinen se prokázat zakoupením zboží u prodávající, a to především dokladem, a je-li to z povahy věci nutné, také potvrzením.
- Je-li to z povahy věci potřebné, kupující zboží zašle v úplném stavu, a to včetně přiloženého návodu, kabelů a ostatního příslušenství.
- Kupující je povinen zajistit dostatečně bezpečný obal zboží vyhovující nárokům přepravy. Při nedostatečně chráněném zboží nemusí být reklamace uznána oprávněnou.
- Po přijetí zboží k reklamaci bude kupující informován o nejvhodnější formě a podrobnostech reklamačního řízení.
- Kupující bude informován prostřednictvím e-mailu, který slouží jako potvrzení o převzetí zboží k reklamaci. E-mail bude obsahovat popis závady, předpokládaný výsledek reklamace a přibližné datum vyřízení reklamace.
- Prodávající bude kupujícího po vyřízení reklamace kontaktovat e-mailem nebo telefonicky. Kupující je oprávněn se o průběhu reklamace informovat, a to telefonicky, nebo prostřednictvím e-mailu (+420 602 259 186, reklamace@ccsmart.cz).
- O vyřízení reklamace bude vystaven protokol, který bude přiložen ke zboží.
6. Převzetí zboží
- Kupující přebírá od přepravní služby jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky nebo zjistí-li jakýkoliv rozdíl s dodacím listem, sepíše kupující s přepravní službou reklamační protokol nebo zboží nepřevezme.
- Pokud po rozbalení zásilky kupující zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, bez zbytečného odkladu vyrozumí prodávajícího, nejpozději však do jednoho pracovního dne, telefonicky na telefonní číslo +420 602 259 186, e-mailem na adresu reklamace@ccsmart.cz nebo písemně na adresu Petr Misík, Na rozdílu 2024/44, Praha 6, 16005.
7. Vystavení písemného potvrzení
- Nebylo-li ze strany prodávající již učiněno, vydá potvrzení kupujícímu dle čl. 1.4.
- Je-li u výrobku přiložen originální formulář pro potvrzení vydaný výrobcem, kupující ho vyplní včetně výrobního čísla a data převzetí a odešle spolu s reklamovaným zbožím
- Kupující bere na vědomí, že někteří výrobci nevydávají vzorový formulář k potvrzení a k uplatnění reklamace stačí daňový doklad. Tento je vždy přiložen k zakoupenému zboží.
Tento reklamační řád nabyl účinnosti dne 2. 4. 2019.
Z důvodu urychlení vyřízení reklamace doporučujeme vyplnit tento reklamační protokol a zaslat spolu s reklamovaným zbožím. Děkujeme.